Toimitusehdot 29.04.2014

Voimassa 29. huhtikuuta 2014 alkaen kuluttajan (asiakas) ja Ledfen (Oy Holmik Ab) kesken.

Henkilötietolain (HTL) mukainen rekisteriseloste 10 §.

1. Verkkokauppa ja hinnat

Ledfe (Oy Holmik Ab, Y-tunnus 1028747-1) myy tuotteita täysivaltaisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron ja hinnat ilmoitetaan euroissa. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joita voi syntyä esim. raaka-aine- ja rahtihintojen tai arvonlisäveron muutosten takia. Meillä on oikeus korjata hintoja myös ohjelmateknisistä syistä seuranneiden vikojen vuoksi, mutta tällaisissa tilanteissa asiakkaalla on oikeus kaupan perumiseen.

Pidätämme lisäksi oikeuden verkkokaupan sisällön muutoksiin. Emme vastaa painovirheistä sekä mahdollisista virheistä teknisissä tiedoissa tai muussa tiedossa. Kaikki verkkosivuillamme olevat kuvat tai muut aineistot ovat havaintoesimerkkejä, eivätkä ne välttämättä vastaa tuotteiden todellista ulkonäköä.

Maksuvälineenä käy ainoastaan Klarna Cehckout. Tämän ansiosta verkkokauppamme on turvallinen. Klarna Lasku antaa sinulle mahdollisuuden tarkistaa vastaanottamasi tuotteet 14 päivän aikana ennen laskun erääntymistä. Näin voit olla varma, että tilaamasi tuotteet toimitetaan sinulle luvatussa ajassa ja kunnossa, vaikket tuntisikaan kauppaamme ennestään.

2. Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä mahdollisesti ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja hyväksyneen kulloinkin voimassa olevat toimitusehdot.

3. Maksaminen ja maksutapa

Kaupankäynti on turvallista ja helppoa, kun maksat laskusi Klarnan kautta. Sinun ei tarvitse luovuttaa korttitietojasi ja maksat aina vasta sen jälkeen, kun olet vastaanottanut tilaamasi tuotteet. Maksuaika on useimmiten 14 päivää. Lasku lähetetään toimituksen yhteydessä. Ledfen kanssa solmitun sopimuksen mukaisesti laskutusmaksua peritään 0 €. Ellei maksua suoriteta eräpäivään mennessä, peritään viiden (5) euron huomautusmaksu. Klarna veloittaa myös viivästyskorkoa korkolain mukaan. Ostotapahtuman yhteydessä suoritetaan luottokelpoisuuden tarkistus, mikä joissain tapauksissa merkitsee luottotietojen kysymistä.

Henkilötietoja käsitellään kulloinkin voimassa olevien lakien mukaisesti. Klarna käsittelee henkilötietoja pääasiassa asiakkaan tunnistamisen, asiakasanalyysin, luotonvalvonnan, markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen puitteissa. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnan tarkoituksissa.

Maksutapa edellyttää henkilötunnusta, vakituista ja virallista kotiosoitetta sekä 18 vuoden ikää. Maksutapa on käytössä vain yksityishenkilöille. Oma luottokielto tai salatut tiedot estävät maksutavan käytön.

Kun valitset Klarnan laskun, toimitus tapahtuu aina väestökirjanpidossa merkittyyn osoitteeseen. Mikäli toimitus halutaan toiseen osoitteeseen, neuvomme käyttämään ennakkomaksulaskua sähköpostin kautta. Ennakkomaksulaskua on mahdollista käyttää, vaikka Klarna ei myöntäisi luottoa.

Klarnan ehdot ja tietoa osamaksusta löydät verkkosivuilta www.klarna.fi.

4. Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestin lähettäminen sähköpostiosoitteeseen edellyttää, että olet ilmoittanut sähköpostiosoitteesi tilauksen yhteydessä.

5. Toimitukset ja toimituskulut

Kun menet kassalle maksaaksesi tuotteen, paina seuraava-painiketta. Siitä näet ostoksesi toimituskulut. Toimituksemme lähtevät päivittäin, perille saakka ajokelpoisia teitä pitkin, tavallisesti Schenker DB:n kuljettamina (ei koske erikoisalueita, Lappi- ja saaritoimituksia sekä nosturiautotoimituksia, vaan veloitamme niistä rahdin todellisen rahtikulun mukaan. Näissä tapauksissa, tarkista rahti asiakaspalvelusta). Ledfe ei vastaa huolitsijasta (kuljettajasta) aiheutuneista viivästymisistä.

6. Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme ovat 1–4 viikkoa tilauksesta riippuen. Tarkemmat ajat ilmoitetaan kassapalvelun ja vahvistuksen yhteydessä. Emme vastaa välillisten olosuhteiden (kuten tavarantoimittajan) aiheuttamista viivästymisistä. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

7. Tilauksen peruminen ja vaihtaminen

Mittatilaustyönä tehtävän tuotteen tilausta ei voi perua tai muuttaa, mikäli tilauksen valmistus on jo aloitettu ja sitä varten on hankittu erityismateriaaleja. Tilaaja on aina velvollinen vastaanottamaan tilauksen ja maksamaan tilauksesta koituneet kulut.

8. Peruuttamisoikeus, reklamaatiot ja takuu

Peruuttamisoikeus

Suomen kuluttajansuojalain mukaan sinulla on oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi. Tämä ei koske erityistuotteita ja mittatilaustöitä, jotka on valmistettu kuluttajan vaatimusten mukaisesti (Kuluttajansuojalaki, 6. luku, 16 § [30.12.2013/1211]). Kuluttaja hyväksyy peruuttamisoikeuden raukeamisen tekemällä tilauksen ja hyväksymällä toimitusehdot.

Takuu

Kaikilla tuotteillamme on yhden (1) vuoden tehdastakuu. Mikäli asiakas ilmoittaa takuunalaisesta virheestä tai puutteesta emmekä löydä tuotteesta tällaista vikaa, asiakkaalta laskutetaan virheilmoituksesta aiheutuneet kulut. Tämä koskee myös sellaisia tilanteita, joissa asiakas itse on aiheuttanut vian tuotteen virheellisellä asennuksella tai käsittelyllä tai tuotteen jonkinasteisella muuttamisella.

Näkyviä saumoja, naarmuja, jälkiä ja muita vähäpätöisiä vikoja alumiiniprofiileissa tai muissa metalleissa pidetään normaaleina. Naarmut ja jäljet eivät kuitenkaan saa näkyä haitallisesti katsottuna niitä normaalilta katseluetäisyydeltä, yleensä 2-3 metrin päästä (valon tulee kohdistua pinnalle katsojan takaa).

Lämpötilan vaihtelut ja jännitteet voivat aiheuttaa lasissa halkeamia huolimattoman käsittelyn seurauksena. Lamelliturvalasin muovikalvo voi myös aiheuttaa värjääntymistä, mutta se on erittäin harvinaista. Takuu ei korvaa sitä.

Reklamaatiot

Jotta kuluttaja voi vedota vialliseen tuotteeseen (alla erityisohjeet kuljetusvaurioista), kuluttajan tulee laatia tuotteesta kirjallinen reklamaatio kohtuullisen ajan kuluessa virheen havaitsemisesta. Viallinen tuote tulee palauttaa Ledfelle ohjeiden mukaan edellyttäen, että reklamaatio on hyväksytty. Ledfe korvaa mahdolliset palautuksesta aiheutuneet kulut ja yrittää ratkaista ongelman mahdollisimman nopeasti. Tällä sivustolla voit ottaa yhteyttä Ledfeen reklamaatioasioissa (www.ledfe.fi\contact).

Väärin tehdystä tilauksesta ei valitettavasti voi tehdä reklamaatiota. Tällä tarkoitetaan, että esim. väärin ilmoitetut mitat tai vääränlainen asennus eivät oikeuta reklamaatioon. Ota yllämainituissa tilanteissa yhteyttä asiakaspalveluun, niin yritämme yhdessä löytää ratkaisun.

Kuljetusvauriot ja virheelliset toimitukset

Kuljetusvaurioista on mahdollisuuksien mukaan heti ilmoitettava huolitsijayhtiön kuljettajalle. Kuljetusvauriot merkitään rahtikirjaan. Tarkasta tuotteet huolellisesti toimituksen saapuessa ja ennen rahtikirjan kuittaamista.

 9. Poikkeamat

Pidätämme oikeuden +/- 3 millimetrin poikkeamiin. Tämä koskee kaikkien tuotteiden pituus- ja korkeusmittoja. Näiden poikkeamien rajoissa olevat tuotteet eivät oikeuta reklamaatioon.

10. Tuotevastuu

Ledfe (Oy Holmik Ab) ei ole vastuussa ostajalle aiheutuneista välillisistä vaurioista tai tappioista. Ostajan vastuulla on konsultoida kaikkia asianosaisia henkilöitä, jotta asennuspaikan ja muiden teknisten yksityiskohtien mitoitukset vastaavat kyseisen maan rakennusmääräyksiä. Teknisillä yksityiskohdilla tarkoitetaan esim. kaiteiden korkeutta tai rimojen välistä etäisyyttä ym.

11. Rekisteriseloste

Henkilötietolain (523/1999) mukainen rekisteriseloste 10 §.

Rekisterinpitäjä

Ledfe ( Oy Holmik Ab)

Maksamaantie 312

66640 Maksamaa

Rekisterinpitäjän edustaja

Anders Holm

+358 6 687 5110

holmik@holmik.fi

Rekisterin nimi

Ledfe.fi:n asiakasrekisteri

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Henkilö, joka on rekisteröitynyt sivustolle tai ostanut tuotteita sivustoilta ledfe.fi, ledfe.com tai ledfe.se

Rekisterin käyttötarkoitus

Ledfen rekisterin käyttötarkoituksena on asiakasrekisterin ylläpito sekä asiakkaiden tilausten käsittely, jäljitettävyys ja arkistointi. Lisäksi tietoja voidaan käyttää Ledfen liiketoiminnan kehittämiseen ja myyntitilastojen laatimiseen. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain puitteissa.

Rekisterin sisältö

Henkilön etu- ja sukunimi

Sähköpostiosoite

Postiosoite

Puhelinnumero

Tiedot käsitellyistä tilauksista

Tuotteiden ja lähetysten jäljitettävyys

Tietojen luovutus

Tietoja ei luovuteta kolmannelle osapuolelle. Rekisteröidyt henkilötiedot voidaan käyttäjän pyynnöstä poistaa rekisteristämme.

Rekisterin suojaaminen

Rekisterin käyttöön vaaditaan Ledfen sisäisessä verkostossa käyttöoikeus. Rekisteri sijaitsee salasanalla suojatulla palvelimella salaisessa paikassa.

12. Tekijänoikeudet

Kaikki verkkosivuillamme, esitteissämme, piirustuksissamme ja teknisissä tiedoissamme oleva sisältö on tekijänoikeuslain (8.7.1961/404) suojaama. Sisältöä ei saa kopioida ilman lupaa.

13. Vapautusperusteet

Työtaistelut ja muut tilanteet, jotka eivät ole Ledfen hallittavissa, esim. tulipalot, luonnonkatastrofit ja äärimmäiset sääilmiöt, sodat, liikekannallepanot tai vastaavat sotilaalliset palvelukseenastumismääräykset, pakkolunastukset, takavarikoinnit, kauppa- ja valuuttarajoitukset, kapinat ja mellakat, kuljetuskaluston puute, yleinen tavarapula, käyttövoiman saannin rajoitukset sekä alihankkijoista johtuvat toimitusviat tai -viivästykset ovat vapautukseen oikeuttavia olosuhteita.

Yllämainitut olosuhteet muodostavat vapautusperusteen vain, jos niiden vaikutus sopimuksen toteuttamiseen ei ollut ennakoitavissa sopimuksen solmimisen aikaan.

14. Kiistat

Kiistojen ratkaisussa noudatetaan yksityishenkilöiden kuluttajansuojalakia.

Ostoskori & Tarjous
;